lørdag 25. januar 2014

Runderingstrening med Aimee, Ivy og Tiila

Idag møtte jeg og Aimee, Aimee sin datter CC Gucci (Tiila) og Aimee sin datterdatter CC Ivy (etter CC Chanel) i skauen for å trene rundering.
Starta først med å legge ut hvert sitt spor, så startet vi rundere.
Utrolig hvor flinke Tiila og Ivy var blitt siden sist. Helt klart dette er noe dem syns er moro =)

Tiila og Maria trente litt på midtlinjelydighet idag, når Maria stod med ansiktet vendt mot Tiila, skulle Tiila stoppe hos henne før hun løp ut til neste figurant. Det gikk kjempefint, Tiila har kontroll på hvor Maria er og løp alltid innom henne og forbi før hun løp ut til neste figurant.
Tiila gikk mye på synet ennå, så vi hadde ei økt der vi la ut Pernille skjult, gikk med Tiila i line og slapp når vi så at Tiila hadde Pernille i nesen. Viktig å trene dette også, gjerne separat, slik at hunden lærer seg finne figurantene på overvær. Morsomt å se når hunden får figuranten i nesen, og løper målbevisst i retningen dem kjenner lukta, for så finne den skjulte figuranten =)



Ivy hadde startet med løsbittmelding, men syns det var litt unødvendig komme helt inn til Pernille med bittet hver gang. Så vi trente på tilbakekomst. 
Pernille og Ivy må trene på avlevringen, men dette kan en ta ut av skogen og trene på separat, når den er baklengskjeda så tror jeg dette her blir knall =)
Ivy gikk som ei kule ut, fann skjult figurant, så den biten er ingen problem =)



Aimee melder fra med bringkobbelet, og vi har hele seansen med påvisning. Syns hun var mye stødigere idag på påvisning enn hun har vært tidligere. Siste gangen var hun litt usikker, men da var hun nok sliten. 

Sendte henne ut på 6 slag, derav et var blindslag. Hun er fæl til å ikke ville gå ut på blindslag, akkurat som hun vet der ikke ligger noen. 
Først la jeg ut Maria og Pernille skjult på hver side av midtlinja, hun løp ut å fann dem, tok bittet, kom tilbake satt pent med bittet til jeg hadde kobla på båndet og sa takk, deretter sendte henne ut på påvisning. Jeg holder ikke i båndet ennå, løper etter et stykke bak, da hun blir forstyrra av meg om jeg kommer for nært. Etter 1 slag på hver side, tok jeg med Maria inn, så det ble blindslag på slag nr 2 på venstre side. Hun var så rar da jeg sendte henne ut, løp rett til Maria som stod noen meter ved siden av meg, som å si "jammen hallo, hun står jo her jo, hvorfor skal jeg løpe ut der?!". Etter tre forsøk tok hun et fint slag ut, gikk direkte over og fann Pernille =)
Så fikk hun et siste slag å finne Maria på den sida der det var tomt, slik hun skulle se at der var noen likevel ;)

Legger ved et bilde fra i sommer av Aimee

Jasmin fikk seg også ei runde, hun var kjempeflink! Hun gikk flying rett over, og løp fra den ene til den andre og sanka godis. Synlige figuranter på begge sider, men dem kom ganske langt ut på slutten, tror nok det var en 30 meter ut, og det takla hun kjempefint. Vi holder på trene inn apporteringen, så håper på å kunne lære inn melding i løpet av sommeren =)



Hundene fikk kose seg litt etterpå, det var grusomt kaldt, så når vi var ferdige trene ble det ikke lange stunda vi stod der. Jeg orka ikke gå sporet til Aimee, men Pernille og Ivy fann sporet jeg hadde trakka opp og det klarte dem med glans =)

Søte Kandis var så klart med, maskotten!

Ivy 18mnd gammel

stor gjensynsglede mellom Jasmin og Ivy, dem var uatskillelige de 3 ukene vi passa Ivy i fjor sommer =)

Tiila (CC Gucci) 2 år og 3mnd

Ivy

Aimee, Tiila og Ivy

Ivy og Aimee syns ikke det var for kaldt til å vasse i elva :p



1 kommentar:

  1. Det nest øverste bildet var helt sinnsykt!! Hunden er 100% i fokus og likevel er det masse fart i bildet!! Det der må du forstørre og henge på veggen din!!

    SvarSlett