mandag 28. januar 2013

Aimee lærer nye triks

En kan ikke lære gammel hund nye triks sies det, Aimee er snart 8 år, og går under kategorien gammel hund. Kan i alle fall stille i veteranklasse på utstilling fra April av ;)

Det blir mye repetering på lydighetsøvelser, så jeg tenkte at nå skulle vi lære noe unyttig!

På filmen er økt nr 2, økt nr 1 hadde jeg for ei ukes tid siden, da brukte jeg håndtarget. For dem som ikke vet hva det er, hun har lært seg å sette snuten på hånda mi når jeg holder håndflaten ned, hun kan også følge hånda mi med snuten på håndflata om jeg flytter meg.

Aimee var veldig lite komfortabel med å gå mellom beina mine, så vi brukte litt tid på at hun skulle gå mellom å ikke rundt. Hver gang hun tok snarveien rundt, fjerna jeg target (hånda) og hun fikk ikke sjansen til å oppnå belønningen. Etterhvert skjønte hun at hun måtte gjøre det ekle for å få godbiten hun så gjerne ville ha.

Idag var som sagt økt 2, forrige gang stod jeg bare still, som i starten på filmen. Hun gikk gjennom og jeg kasta godbiten for at hun ikke skulle stoppe opp eller rygge tilbake. Idag drog vi trikset litt lenger, og hun går slalom mellom beina mine mens jeg går. MORO!:)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar