onsdag 24. oktober 2012

Alan Titchmarsh tør spørre de rette spørsmålene

At Cesar Millan er en som jeg overhodet ikke kan støtte, har nok de som leser bloggen forstått for lenge siden.
Det knyter seg inni meg om jeg kommer over programmet hans på tv, eller ser snutter som blir lagt ut.
Vi har brukt noen av snuttene i utdanningen min (som jeg tar gjennom NAS, for å bli sertifisert atferdskonsulent), der vi leser hundene, ser stress og frykt de føler når han mener dem er "calm and submissive".


Ser dette ut som noen som vil bli underdanig og rolig straks en blir lagt ibakken? Hadde nok kjempa med nebb og klør jeg også om en fremed kom å pressa meg ned og holdt meg fast.

Vi er mange som skulle spurt han et spørsmål eller to, så da er det godt at noen gjør det for oss ;)

Den såkalte hunderhviskeren klarer ikke helt å svare på spørsmålene, vrir seg litt unna, men kanskje noen av tilhengerene hans endrer mening etter å ha sett intervjuet?
Hver gang noen forstår hva han egentlig driver med, at det ikke er gull og grønne skoger, så er det en hund (eller fler) som får et bedre liv.


Tvang er jo kjempebra! Da lærer en at dette ikke er farlig!  Kast den stakkars hunden i bassenget mens alt i den sier at dette er farlig og skummelt, det skaper positive relasjoner.. eller?!

Cesar referer hele tiden til flokken eller familien, Alan sier "jamen vi slår da ikke barna våre, hvorfor slå hunden" "hadde noen boksa meg i ansiktet, hadde jeg blitt rimelig sur". Hundehviskeren prøver vri seg unna med å si at det er ikke vondt, han gjør det ikke for det skal være vondt, skal få hjerna til å koble ut det den driver med.

Om straff skal ha en virkning, må det være et ubehag for hunden, viss det ikke er ubehaglig så vil hunden fortsette det den driver med. Viss hunden syns det var moro, vil den se på straffen som en oppmuntring til å fortsette det den driver med. Så å si det ikke er meningen det skal være et ubehag, det er bare bull shit!

Her er videoen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar