onsdag 11. juli 2012

Vestnesbesøk

I helga var det duket for utstilling igjen. Jeg hadde egentlig ingenting der å gjøre, Eccho har nok små-cert men mangler NKK-certet, men vi reiste for turen sin skyld og for å være heiagjeng til Hege og Miko.

Fikk sove over hos mamman til June. Kjempekoselig =) Eccho og Atlas fikk seg en fin løpetur på markene, og Eccho fann selvsagt et gjørmehull å ta et forfriskende bad i ;) Så hun måtte spyles før vi gikk til sengs ;)

Eccho syns også det var helt naturlig og gå ut vinduet i 2. etg :O :O  Klarte akkurat å ta henne i halen og dra henne inn før hun for på hodet ut vinduet. Rar hun?? NEIDA!

Ikke så alt for tidlig opp lørdagen, siden jeg bodde 5 min unna utstillingsområdet, det var godt :) Igjen.. det gikk ikke veien! Eccho fikk GULSLØYFE :O :O :O Kritikken var råbra (den ligger i bilen skal skrive den inn senere), alt var utmerket både her og der, MEN dommeren fikk ikke tatt på henne :/

Dommere som er litt "snikende ullteppe" blir hun skeptisk til. Nå opplevde jeg det samme i trondheim og  vestnes, dommeren sier dem ikke vil ta på henne når hun trekker seg. Men hadde jeg fått sjansen til å holde henne, så vet jeg at hun står. Men.. vi må bare øve øve øve :)

Miko fikk også knall kritikk
excellent - 1kk - ck - res.cert og 2bhk 
2 år gammel brun hanne av meget god type. velformet vakkert hode, utm.mørke øyne, godt snuteparti, bra bitt, meget bra ører, bra uttrykk og kjønnspreg. godt tilbakelendt skuldre, meget bra hals og overlinje. bra kr.prop. bra kropp og beinstamme, tilstr.bakbeins vinkler, meget bra pels, utm. hale og haleføring. bev.med godt driv. godt temp


Det var to forskjellige typer, Miko og Zu-Man som ble BIR, så akkurat hva som glapp er jeg usikker på. Zu-Man er en veldig fin hannhund, så det var vel fortjent :)


Dommeren var veldig opptatt av at både Eccho og Miko var brun. Både jeg og Hege fikk dette på kritikken. Er vel ikke noe uvanlig med fargene dem har?!



Hege og Miko har trent bra, og Miko står fint når dommeren tar på han :)


Vi ble tidlig ferdig, allerede 1030 var jeg på vei hjemover. En liten stopp på Moa kjøpesenter i Ålesund og jeg var hjemme i 13-tiden. Ikke værst det ;)

Må gratulere June og Atlas med fin kritikk og very good på søndagen! Det går veien nå! :)




2 kommentarer:

  1. Hihi. Taaaaaakk! :D
    Ja, det går no berre bedre å bedre :) Kanskje en dag heilt til topps ;) Time will show :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Klart det! må ha trua i alle fall :D Han e jo råfin, syns no ej i alle fall, so håpe nåken kan sjå vekk fra ørene i 2 sek so blir det braaa =)

      Slett