lørdag 21. juli 2012

Rundering i regnet

Våknet idag til 10 grader og regn, da var det bare å finne fram ullundertøy og full regnmondur, for ut å trene skulle vi!

Pakke alle 4 hundene i bilen, Chanel måtte være hjemme å passe sine små ;)

Albert og Enya var med slik vi kunne gå tur etter runderinga, slå to fluer i en smekk ;)

Idag var det Mariann med belgeren Nemi, flink ekvipasje. Nemi er knappe halvannet år, og går på skjulte figurante 50m ut.

Linda og Fasit, springer på 2,5 hadde både melding og påvisning inne, da har vi noe strekke oss etter ;)

Hege hadde med Miko og Kamots, Kamots slo seg plutslig på brunost, og da gikk han faktisk mellom meg og Linda noen ganger! Miko var veldig vanskelig belønne idag, pølse, ost, roastbiff.. slik er det være pubertal Eurasier :P

Kjørte to runder med Aimee, første runde med melding/løsbitt. Hun syns dette er litt småkjedlig, så vi må bare trene på det. Idag hadde jeg 4 slag på begge side, ikke så langt ut, starta med ca 15 m så trakk dem litt lenger ut etterhvert, med synlig figurant.

Hun var kjempeflink! Ingen somling eller unnaluring. Hun stopper 1 sek å ser på figuranten etter hun har tatt bittet, forventer nok en belønning der. Har aldri fått belønning ute hos firugrant når vi bruker løsbitt, men får jo det når vi kjører flying.

Er i alle fall veldig fornøyd med henne, rett ut,tar bittet, inn til meg og setter seg i utgangstilling og avleverer =)

Runde nr to kjørte jeg flying med skjulte figuranter. Hun satt i bilen mens jeg plasserte figurantene, hun sleit litt på venstre side pga vinden, så der kjørte jeg synlig på de to siste slagene. I sterk vind og øsende regn så syns jeg hun gjorde det bra =)

Eccho var litt vimsete slik som sist. Hun har hatt veldig fint system der hun løper rett til neste figurant hver eneste gang. Men idag og forrige trening så måtte hun stoppe å snuse litt et par ganger.
Ellers vet hun veldig godt hva hun skal gjøre, etter snusinga løper hun videre. Litt skeptisk idag, da figurantene hadde regnklær og hette, men fin trening for henne å finne "skumle" figuranter. Så lenge figuranten klikker når hun nærmer seg, syns hun det er helt greit. Klikkeren = trygghet.

Alt i alt veldig fornøyd med dem begge =)

Etter runderinga gikk jeg og Hege tur med hele gjengen. Albert, Miko og Kamots, Aimee, Eccho og Enya. Morsomt å se desse hannhundene som skal pisse på samme plass :P Albert pissa først så kom Miko, Albert stod kikka misfornøyd på Miko for så gå tilbake å pisse en gang til etter Miko var ferdig :P Raringene :P



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar