fredag 30. mars 2012

Dag 57 - under ei uke igjen!

Nå er det jammen meg ikke lenge til Celia nedkommer. Vi går inni den siste uka av svangerskapet :)



Har ikke helt gått opp for meg egentlig at det blir valper snart, har hatt så innmari mye å gjøre med eksamen, to bursdagsbarn med tilhørende feiring og alt annet, så nå skal jeg roe ned å spare krefter til fødsel :)


Mine faste medjordmødre må vel også spare krefter. Helene som har CC Decoro Delia på fôr, og mamma kommer vel innom når det starter. Skummelt være alene tilfelle noe går galt.

Hadde god hjelp med å lage til valperommet her tidligere i uka, Amelia gleder seg masse og fikk god hjelp av sin veninne Josefine :)

Samarbeid

Den vordende mor sjekker om alt er som det skal :)


Siste uka har det som sagt gått i eksamen og bursdagsfeiring, en fotballturnering har vi også fått tid til ;)

Ameliaprinsessa blir 6 år i påska, å feira med brask og bram i går :)

Marcus er fotballstejerna i familien ;)

Eccho er fast maskott på fotballturnering =)

Adrian ble 10 år og fikk skateboard med søskene sine, her er vi ute kl 830 på bursdagen hans å prøver skateboardet ;) 


Eksamen eksamen eksamen! Leverte den noen få timer før fristen søndag 25 mars, så nå er det vel en mnd til neste eksamen :) Dyrevelferd og lovgivning heter modulen jeg tar nå :) 

Har også hatt tid til avslapping

og spise opp det som ikke er plass til i fryseren ;)

Litt turer har vi også fått til gjennom uka, her tar vi årets første bad i Fjelssvatnet :) Torsdag gikk jeg og June, som har staffen Atlas en 2-timers lang tur i sludd og vind. Kaaaald fornøyelse! Merka at det ble en litt lang tur for Celia, selv om vi tok det med ro og lot henne få pauser. Det var ikke meningen vi skulle være så lenge ute, da hadde jeg latt henne bli hjemme. Men hun er i fin form, og takla det fint selvom jeg så hun ble litt sliten på slutten. 

Ser ut som en hundesnute har vært på linsa, litt uklart men et bilde med alle 4 på!: )

Årets første svømmetur for Eccho

Eccho 

Enya og Celia


Idag var jeg på stranda sammen med Mildrid og Bonus på formiddag, Eccho og Enya fikk være med. Hadde en litt ekkel opplevelse med det samme vi kom, men ser ut til å ha gått bra. 

Slapp hundene ut av bilen så dem fikk løpe ned på stranda, så ser jeg Eccho kom mot meg med noe i munne og jeg trodde det var en pinne eller lignende. Plutslig svelger hun det og løper ned der hun fann det, jeg går dit å ser en hel loff, oppskjært men GRØNN av myggel! Hele brødet var grønt og hårete. Klarer fiske ei skive ut av kjeften på Eccho å får dem med lenger bortover stranda. 
Mildrid kan fortelle da hun kom stod der en mann å gav dette til måkene som var der. 
Jeg blir litt redd, vet jo aldri hva folk finner på, for alt jeg vet kan det være rottegift i brødet. Så Eccho er blitt tett følgt opp idag. 

Celia fikk være med en tur på Kaffebaren, da jeg syns det er litt ekkelt la henne være alene hjemme nå så nærmt termin. 


Etter kaffebaren dro jeg og Helene i fjellet med Delia, Enya, Eccho, Aimee og Celia. De 4 førstnevnte kosa seg og herja, mens Celia var meeeget rolig å gikk bak beina på oss hele tiden. Gikk først tur på eidet, men så kjørte vi over fjellet og gikk tur langs Fjellsvatnet også, slik hundene kunne få vasse av seg gjørme og skit :) Enya og Eccho gikk jo selvsagt i sjøen da vi var på badestranda også, så da var det greit få dem duppa i ferskvatn så slapp jeg dusje dem ;) 


Godbit søk er en fin og trøttende aktivitet

Aimee og Delia syns det kalde vannet var helt ok å bade i, selv med påskesnøen langt ned i fjella

Enya litt mer tvilende, men duppa seg da litt :)

Aimee på pinne jakt..

Men en pinne var ikke nok så hun felte ei heil Einebusk ;)

I helga blir det mer valpekjøperbesøk, kommer to familier i morgen, og tidligere i uken hadde vi et besøk av et par som ønsker seg Eurasier. Får vi se hvor mange valper Celia får.. blir nok ikke alle som får, men slik er det dessverre :(

Imorgenkveld er jeg bedt i et 1-årsbryllupsdagsfest, så får se om jeg får "barnevakt" til Celia så jeg kan ta meg en tur. Søndag blir det rundering om det ikke er fødsel og det ikke er masse snø i fjellet :) 










2 kommentarer:

  1. Spanande med kvalpa rett rundt hjørnet! E litt spent her også ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du fe ta med dej ungane å helse på dei når dei verte ei 5-6 veke :)

      Slett