mandag 16. januar 2012

Vi er en flokk igjen :D

I et halvt år nå har Celia bodd hos mamma og pappa, da hun og Aimee plutslig ikke gikk overens. Etter ha å ha bodd sammen i 6år, ble det plutslig knuffing.

Celia var hos foreldrene mine i sommer da hun hadde løpetid, og vi skulle på ferie til søstra mi, passa dårlig ha med ei løpetispe. Da jeg henta Celia hjem, var Aimee parra og drektig, Celia var nok innbilt drektig og dette var nok årsaken til at dem ikke gikk sammen. Det var ikke de store slosskampene, men en merket spenningen i lufta, dem gikk bare å skula på hverandre. Aimee prøvde dempe og unngå, Celia provoserte. To ganger ble det krangel, ikke alvorlig, men det var heftig diskusjon. Jeg orka ikke ha det slik, siden både Aimee og Enya hadde valper i magen ville jeg ikke risikere noe. Celia flyttet tilbake til mine foreldre, og planen var prøve igjen etter valpene var flyttet.

Valpene flytta, jula kom og hundene var på pensjonat. På pensjonatet fikk dem beskjed om at dem ikke skulle være sammen, jeg ville selv ha ansvar for hvordan dem ble introdusert for hverandre. Men dem bodde i nabogårdene, så når dem var ute hadde dem kontakt mellom gjerdet, dette var kanskje positivt?

Vel hjemme dro Celia tilbake til mamma og pappa, og jeg prøvde lage meg en plan på hvordan dette skulle gjøres. Om ting gikk helt skeis måtte jeg finne et nytt hjem til Celia i værste tilfelle.

Igår ble planen satt ut i livet, det var ingen komplisert plan, jeg reiste på fjellet med dem å lot dem løpe av seg litt sammen. Begge hadde høy haleføring, reising på ryggen, en god del markering over hverandre. Vi rusla rolig, brukte mye godbiter og når jeg så dem slappa av sammen dro vi hjem. Hjemme var Enya og Eccho på vaskerommet, mens Aimee og Celia fikk gå fritt i huset. Med det samme vi kom inn litt overlegen holdning på Celia, jeg oversåg det hele å starta på middagen, unga fikk beskjed om ikke kose med hundene før ting hadde roa seg så dem ikke provoserte frem noe. Aimee la seg etterhvert på gangen, Celia lå i stua så var det hele over. Etter det har jeg ikke merka noe. Dem spiste kveldsmat sammen, sov på samme rom i natt, i dag har vi gått tur alle 4 uten noe problem å nå ligger alle 4 på vaskerommet å tørker.
Vi er en flokk igjen!!
Håper jeg ikke gleder meg for tidlig, men ser ut til at ting er tilbake til det normale. Ingenting er bedre enn det :D Hadde veldig lite lyst til å omplassere Celia, godjenta vår.

Tror det nærmer seg løpetid for både Eccho og Celia, så det blir spennende. Det blir en tur nordover for å besøke Amigo når den tid kommer =) Forhåpentligvis blir det vårvalper her :D Gleder meg allerede :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar