torsdag 6. oktober 2011

Tjukkasene :)

Igår mala Amelia hele valpekassa, flinke jenta =) det var et prosjekt vi skulle gjøre sammen, og helt ærlig tenkte jeg hun blei lei etter to dypp i bøtta så var jobben min.
Midt i arbeidet så kom mamma å ville hjelpe meg sette opp gjerdet rundt terrassen, så ikke det ble en fin fødeplass ;) aimee har allerede vært under der å gravd seg ei fin hule, så var greit å få det stengt igjen :)
Da jeg kom inn så hadde Amelia malt hele kassa! Enda den ikke ble i den fargen hun ønsket, nemmelig rosa ;) Nå er den lys grønn, det var en farge jeg hadde stående så da ble det den :) hun var veldig flink, å hadde ikke rota noe  en gang :) 
Nå er neste prosjekt å få den opp trappa til loftet, det kan bli verre :p


Var hos dyrlegen idagtidlig for å få meg resept på respirot, et respirerende middel en gir til svake valper for å få liv i dem. Og resept på ormekur, det blir jo en del ormekurer framover på både store og små, så var greit ha ei ekstra ladning i hus :)
Håper jeg slipper bruker den respiroten, har ikke hatt bruk for det hittil så *bank i bordet*

Fikk veid disse to tuppene mine da.. jeg ble mildt sagt sjokkert over Aimee sin vekt! Hun var 26,5kg! Sist veiing var da jeg var å tok ultralyd, 5 september,da var hun 20,5. Til vanlig ligger hun rundt 18-19.
Dyrlegen syns hun var meget stor, og syns like synd på henne som meg som skulle gå enda ei uke, siden hun da kommer til å bli mye større siste uka. Stakkar snuppa mi <3

Enya hadde mer normal vektøkning ;) hadde gått opp litt over 2kg, og var 20,5. Hun har omtrent ikke spist mat hele svangerskapet,så ikke rart hun ikke har gått opp så mye. Både hun og Aimee er ganske tynn nå. Aimee spiser som en hest, men kjenner hun har gått ned, blitt veldig tynn over ryggen og ribbena. Alt hun spiser går nok rett i valpene, samme med Enya.

Er sååå fantastisk å kjenne hvordan bebisene romsterer inne i magen dems nå. Aimee er så tjukk og utfylt så det blir bare noen få dult jeg kjenner. Men på Enya så kjenner jeg tydlig konturene av valpene, kjenner at dem sparker, kjenner hodet og kroppen. Helt fantastisk og merkelig på samme tid. Lurer på hva dem tenker om det som romsterer inne i magen dems :)

Som dere ser av bildet er det da litt forskjell, spesielt på Aimee ;)





Blitt bra brei over baken ja! :P




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar