mandag 5. september 2011

Jeg venter valper!!! :D :D

Idag var den store dagen, ultralyd med både Aimee og Enya, Delia og Eccho ble helsesjekket.

Den store glade nyheten, båe Aimee og Enya er drektige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ole, veterinæren, telte minst 6 valper i Aimee sin mage, men det betyr ikke at der ikke er fler eller at det kommer så mange som 6 valper. Valpene kan ennå bli absorbert i mors liv, så det er ingen sikker diagnose på hvor mange valper som kommer.

Det var vanskelig telle på Enya, siden hun har så mye pels på magen og ultralydapparatet ikke kom helt ned på huden, jeg ville ikke barbere henne. Men jeg så i alle fall 3 små valper i magen hennes, hvor mange som kommer får vi se rundt 11 oktober :)

Veide tispene, Enya er ei lita nett ei med sine 18,2kg og Aimee var 20,5. Hun har allerede gått opp siden jeg veide henne da jeg tok progesteronprøve for 3 uker siden, da var hun litt under 20. Så har gått opp 5-700g. Men nå har hun fått en del mer mat også, så er nok ikke babyene som veier så mye ennå :)

Eccho og Delia var ganske så jevne med sine 21,8kg og 21,3kg :)

Helsesjekken på tispene gikk ganske så bra, da dem var sovna tok jeg en skikkelig gjennomgang av pelsen til Eccho. Fikk av henne MYE! Men ennå er der masse pels som skal bort.

Delia var først på bordet, og der var muligens noe med ene hofta hennes :( men noen sikker diagnose stilte han ikke, da det er NKK som skal gi denne. Så vi får bare smøre oss med tålmodighet.

Eccho var begynt våkne litt da hun ble lagt under røntgenapparatet, så hun syns ikke det var så veldig kult. Tissa på seg og greier, ikke lett å være halveis neddopa å ikke ha kontroll :/ Så vidt jeg såg var bildene fine, så må bare vente på svar fra NKK.

Dem ble også sjekket for patella og øyehår, begge var fri for patella, Eccho ingen øyehår, men Delia hadde et ekstra på venstre øye og to på det høyre. Dyrlegen ville ikke gi henne diagnosen Distichiasis, men at der var et par hår ekstra kunen han se.

3 kommentarer: