tirsdag 8. februar 2011

Løpetid er like vanskelig hver gang!!

Aimee har endelig fått løpetid. Merka hun var begynt hovne opp bak tidlig forrige uke, så har sjekka henne hver dag med et papir. Siden jeg skal parre henne er det greit vite når hun starter løpet å ha kontroll på sysakene ;) Fredagkveld kom det litt farge på papiret, og ble notert som første dag i løpet. Hun har hele tiden vært rimelig gretten mot Albert, som tisper som ikke er høyløpsk skal være. Jeg har med vilje hatt dem sammen under kontrollerte forhold, så jeg kan se når hun står slik jeg kan sette meg i bilen å kjøre avgårde til Dennis på Nordfjordeid.
Sist blei hun parra på dag 11-13 om jeg har regnet rett, og dag 13 var mer rett enn dag 11.

Men igår, tror du ikke hun var ikke hun var i full flørt med Albert da?! Stiller seg opp foran han og vifter med rompa, bretter bort halen, og han er jo klar. Dem flørter og leker på golvet. Jeg slipper bryte inn, for det går ikke så langt at han hoppe opp, så helt klar er hun kanskje ikke? Men merkelig oppførsel fra ei tispe som bruker være kjempesur. Hun kan flørte med Celia hele løpetida, men ikke slippe til gutta før tiden er inne. Så nå ble jeg usikker da. Står hun tidlig? Hva skjer?
Flørta litt med Albert nå idag med, men nå ligger dem strødd. Hun er hard og ser ikke klar ut, så jeg tror ikke hun står, men hvorfor den oppførselen?
Blir sprø! Hehe :)
Like nervepirrende hver gang en skal parre! Er skummelt om en mister starten av løpetida, tispa står tidlig, seint, står kort, lenge. Får krysse fingra for at vi reiser ned når hun står å møter Dennis på rette tidspunkt! :)

1 kommentar: