tirsdag 2. november 2010

Lenge siden sist..

Alt for lenge siden jeg har knotet ned noen ord i bloggen.  Det skjer ikke så veldig mye, har ikke hatt all verden å skrive om.

Har meldt på Aimee og Enya i Lillestrøm siste helga i november, og reiser til Orkanger med Eccho, Enya, Delia og Miko 12-13 november. Håpet for lillestrøm er championat på Aimee, hun er fullpelsa og har ennå en del av muskelmassen hun fikk i sommer da hun svømte så mye. Håper dommeren liker det han ser :)

Blir spennende å reise til Orkanger med 3 valper(med eiere) om halvannen uke. Første gang det er blitt stilt 3 CC hunder på ei utstilling =)

Ellers så trener jeg og Aimee fremdeles mot klasse 3. Neseprøve-pinnene finner jeg ikke igjen. Så den har vi ikke fått trent på lenge :( Må vel kjøpe  meg nye. Avstandskommando fungerer veldig bra nå, hadde problem med at hun trakk fremover fra stå til sitt spesielt. men nå har vi fått fin flyt på både frivillig og med kommando. Har brukt dørstokken så hun ikke kan trekke beina framover, deretter en strek i golvet så jeg ser om hun beveger seg. Avbryter om hun tar et hopp fram.

Er kjempedeilig at jeg nå er helt sikker på metallapporten. Hun henter den like lett som treapport og er supergira. Det hadde jeg aldri trodd for 1 år siden.

Det skumle er nå neseprøven, jeg må komme igang med den.

Ligg under innkalling er letter å trene inn enn stå, så den tror jeg også er i boks :) Har ikke samme problemet hun trekker tett inntil meg.  Om vi er flinke og trene og finpusse så blir det klasse 3 debut i februar :) Har 3mnd på å få alt i boks, håper vi klarer det! :)

Ellers så har vi hatt besøk fra England og dem som skal ha Eccho. Stacey, Olwen med to av tantebarn/barnebarn var her i noen dager. Eccho krøp rett inni hjertet på dem, så dette går nok bra når tiden er inne for at hun skal flytte. Blir værst for oss.

1 kommentar:

  1. Lykke til i Orkanger og så sees vi antagelig på Lillestrøm.
    Vi er så smått på vei til å få Emmie til å "lande" sammen med andre hunder så sånn sett er det ikke krise at vi ikke får med oss utstillingen på Kongsberg nå i november.

    SvarSlett