tirsdag 6. juli 2010

Enya mot klasse 1 lydighet!

Utgangstilinga blir bedre og bedre. Har begynt generalisere og hun tilbyr den på flere forskjellige steder. Vil si at vi nå har flyt på utgangstillinga! Dags for legge på kommando :D

Fri ved fot - kan trekke litt langt fram, har nok ikke helt skjønt hvor hun skal gå, men har hele tiden full kontakt. Er nok noe med belønningsplasseringen min at hun trekker frem. Holdtene kan hun, når jeg stopper opp er hun snar sette seg ned. Hvordan vi har fått til det vet jeg ikke, naturtalent ;)

Helt av seg selv har hun også lært kommando på bli, kan ikke huske jeg har lagt kommando på det?! Men i en holdt så sa jeg bli og gikk i fra. Glemte meg litt, tenkte jeg trente med Aimee. Hun satt pent til jeg kom tilbake. Utnytta situasjonen å sa bli, gikk i fra, tilbake å belønna flere ganger.

Trente samme på ligg, hun gikk frivillig i utgangstilling, jeg kommanderte henne i ligg, sa bli og gikk i fra. Jammen meg låg hun!! Super flink!! Gikk til og fra,varierte på hvor langt jeg gikk å hvor lenge jeg venta. Da jeg kom tilbake gikk jeg bak, fremtil og sa "sitt". Hun satte seg opp som hun aldri har gjort annet. Lydighetsemnet mitt :D

Det siste vi trente ikveld var stå under marsj. Starta med frivillig stå foran, så frivillig stå under baklengs marsj, så la jeg på kommando når hun stod. Håper dette går like smooth, og vi har en stå under marsj i løpet av kort tid :D

Noe må en finne på mens en venter på valper ;) Celia er i oppblokking, og det blir nok valper i løpet av natta/morgendagen.

Nå tror jeg at jeg skal ut trene ei økt til med Enya, og trene avstandskommando med Aimee :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar