søndag 11. juli 2010

Enya 1ak-1akk-ck-cert-2btk!



Idag var det utstilling på Vestnes, der Vestnes Hundeklubb arrangerte. Dommeren var svensk og ei meget hyggelig dame.  Enya syns ikke det er så moro at noen tar henne i halen, som tidligere, tannvisning er greit men halen den vil hun ha i fred! Så siste dagene har jeg betinga med klikkeren at å bli rista litt i halen er kjempegøy! Først trente jeg på at jeg skulle ta henne i halen, deretter ungene også kjente. Hun syns etterhvert at dette var jo ganske så moro, å stod helt stille for å få klikk/godbit.

Da vi kom til Vestnes var det surt og kaldt, det var sterk vind og antydninger til regn. Heldigvis hadde Bente med et telt jeg kunne krype inni. Møtte også en søt Eurasierjente fra Kennel Dazzlin Dainty. Lånte eierne av DD Bettina "Lerke" til å klå litt på Enya, noe som gikk veldig bra selvom dem var ukjente. Så lenge Enya tror det er kos hun får, så er det ikke noe problem. Hun elsker kos!
Det var 4 Eurasiere påmeldt, en hannhund fra Carapos som ikke møtte, Dazzlin Dainty Bettina, Enya og Fanakkas Darka. Lerke var først i ringen som junior og fikk 1-1-hp på sin første utstilling. Dommeren gav konsekvent ut hp til juniorer viste det seg etterhvert. Greit for vår del, Enya stille i unghundklasse, så da ble certet vårt! Både jeg og Enya koste oss mer i ringen enn på lenge. Hun trakk seg bittelitt da dommeren tok på henne bak, men gjorde ikke de store minene. Dommeren va imidlertidig grei å trengte seg ikke på, noe som var greit siden dommeren var utstyrt med både regnponcho og sydvest. Heldigvis syns ikke Enya slike ting er skummel.  Enya fikk 1ak, 1akk, og ck i første runde.
Fanakkas Darka var inne i Championklasse og fikk også ck, så var Enya og Darka som gikk mot hverandre i beste tispeklasse.  Darka trakk det lengste strået og blei 1btk og dermed BIR. Enya fikk cert og 2btk. Strålende fornøyd!!
Bente skulle inn med både Pepita, kleinspizen sin, og en westie som hun hadde "lånt" for dagen. Westien blei BIR med cert, og Pepita fikk 1-1-hp da hun var junior ;) selvom hun var eneste klein som stilte.
Jeg satt et par timer i teltet å snakka med Bente, utrolig hyggelig å treffe på kjentfolk som deler samme intresse ;) Måtte dra før Bente skulle i gruppa med Darka, noe jeg gjerne skulle fått med meg. Darka blei Best i gruppe 5 og skal dermed i show-ringen imorgen! =) Gratulerer til Bente og Darka!! =)
 Jeg måtte dra å hente gutta på fergekaia på Vestnes, da dem har vært 6 dager med tante og søskenbarn på nordmøre. Skal si det var to spendte gutter som kom hjem til et 3 dager gammel valpekull :)
Har hatt en kjempedag på Vestnes, og gleder meg til neste gang jeg og Enya skal i ringen. Skal trene enda mer på å bli klådd på, så neste gang skal hun stå som en gudinne ;) Det blei foresten nevnt på kritikken at vi hadde god ringtrening, noe som var moro. Siden jeg har jobba en del med henne siste tiden, var det gøy få kredit for det =)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar