tirsdag 11. mai 2010

Drektighetstegn og treningsframgang med Aimee

Anaya er skikkelig matgal. Tigger hele tiden. Sluker maten sin.  Spiser til og med grønnsaker! Det må da bare være et drektighetstegn. Utnytter denne hungeren for mat når vi er ute går tur, hun er blitt en racer på innkalling da hun må inn for å få godbitene!! ;)
Celia har også begynt blir "sulten". Ikke like sulten som Anaya, men mer sulten enn hun bruker å være. Er så spendt nå på hva ultralyden på desse to vil vise!! Anaya skal til pers neste uke, er ennå 3 uker til Celia kan ta ultralyd.

Tok noen bilder med mobilen igår da vi var i fjellet, nysnøen ligger langt ned :( Var frossent i marka og det sludda da vi var ute gikk. Noe til Mai-måned :(



Trente noen lydighetsøvelser med Aimee etter vi hadde gått tur i fjellet. Ny plass der vi ikke hadde trent, så tok øvelsene vi kan å kjørte gjennom dem. Fvf gikk fint, ligg og stå under marsj, kjegla, avstandskommando. Hadde ikke med hopp og apport.

Trente innkallinga med at jeg tegna opp to streker i veien (grusvei), satte henne igjen, kalla inn, kommanderte. Hun måtte stoppe mellom de to strekene for å få belønningen (ball), om hun gikk forbi den siste streken gikk jeg henne i møte og avbrøt (skjedde en gang). 5 repetisjoner der hun stoppa å fikk belønning på ståen, baklengskjeda og tok hele øvelsen. Gikk greit. Har ikke helt super fart. Trav til stå'en, så gallopp inn i utgangstilling. Er en vanlig problemstilling, og tror ikke jeg skal legge så mye vekt på fart nå før konkurransen. Være glad for vi faktisk får til øvelsen. Tror ikke det blir så mye konkurransetrening før vi skal i ilden, og blir nok ikke til jeg baklengskjeder hele programmet. Se hva jeg får tid til.

Dro en halvtime før på hundeklubben igår, å trente med Aimee før alle kom. Alt gikk perfekt :) Vi gjorde ingen feil!

Men da jeg tok henne ut mot slutten, og skulle ta dekk under marsj så sto hun, 2 ganger på rad! :( Det har hun ikke gjort på leeeenge. Så skjønte ikke den :/ Fikk låne en plastapport med Kari, Aimee hadde aldri prøvd en slik, viste henne den en gang å baklengskjeda siste leddet der jeg gav henne apporten å hun gikk i utgangstilling før jeg kasta den ut, så den ikke var helt fremed. Det var ingen problem for henne plukke opp denne fremede apporten. Så regner med en fremed treapport (det har vi jo prøvd før) på konkurranse skal gå fint :)

Med intens trening nå fremover må det vel gå ok i Ålesund!!

1 kommentar: