søndag 2. mai 2010

Det blir en travel sommer.. :)

Idag er det en uke siden Anaya blei parret for første gang. Merker ikke noe endring i atferd på henne. Noen hunder endrer atferd med det samme dem er parret, andre er seg selv hele drektigheten. Er ennå for tidlig å kunne si noe. Regner med jeg tar ultralyd 21 mai for å bekrefte eller avkrefte om hun er drektig. Frem til da må vi vente i spenning!

Celia ville hive seg på bølgen, så hun har også fått løpetid. Har vurdert frem og tilbake om jeg skal vente på neste eller parre på denne. Om Anaya går tom, er det greit å ha Celia i bakhånd, så valget falt på å reise møte Disco nå til uken. Meget mulig huset vil være fullt av valper hele sommeren. Vi gleder oss!!

Har meldt på Albert, Enya, Chanel og Aimee på utstilling i Ålesund 30 Mai, skal også stille Calvin for Ørjan og Ane. Så det kommer til å bli en kjempehelg! Lørdag 29 Mai skal jeg og Aimee debutere i klasse 2 lydighet. Vi hadde meldt oss på klasse 2 i Ålesund i fjor på denne tiden, men hun fikk løpetid den dagen å fikk ikke lov til å gå :( Etter det ble det valper, vinter etc så har ikke fått muligheten igjen før nå. Kan ikke skryte på oss at vi har trent med livet som innsats heller. Det får gå som det går. Har ingen konkurransetrening. Har ikke satt sammen programmet. Så vi stiller vel egentlig dårlig. Men jeg må bare prøve :) Har ny sjanse i Juni på Nordfjordeid om det går helt skeis i Ålesund.

Jeg føler vi har alle øvelsene inne uten om inkallinga. Ligg med sjult fører har vi trent på i dann og vann, men jeg kommer nok til gå fra henne med et håp om at hun ligger. Tror ikke hun kommer til løpe villmann i hallen for å lete etter meg, får ha noen på sidelinja som kan hanke henne inn om det går virkelig ille.
Trene litt hver dag nå, og sette sammen programmet så kanskje vi har en sjans! =)

1 kommentar:

  1. Spennende sommer :) Nesten så en skulle reist opp og bodd i valpekassa noen uker ;-)

    Gratulerer med utstillingsresultatene til Taro!

    SvarSlett