søndag 25. april 2010

utstilling på Sunndalsøra

Hadde en koselig tacokveld med tantunger og storesøster. Fin oppladning til utstilingen lørdagen.


Lørdagen gikk kjempebra. Enya var først i ringen. Jeg var nervøs siden hun har vært helt "idiot" siste gangene. Igjen fikk jeg folk til å komme bort å bare ta på henne på utsiden, hun enset det ikke en gang. Så jeg gikk faktisk i ringen med litt godt mot. Og hun oppførte seg bra! Litt tull under løpingen idag, men fikk ikke ta runden en gang til. Dommeren fikk både se på tenner og ta på henne. Trakk seg bitte litt da dommeren måtte kjenne en ekstra gang, da satte jeg meg ned å holdt henne, noe som gjorde at hun fikk skikkelig karperygg. Menmen.. stod da i det minste i ro uten å si "boff" til dommeren ;) Ikke alle dommere som liker å bli hilst på, på den måten :p
tv. Bevis på at Enya ikke trekker seg når dommeren tar på ho ;)
 
 
 
 
 
Kritikken til Enya:
Passe stor 15mnd. Bra hode og yttrykk. Bruker ørene. Bra hals. Skal enda utfylles mye i bryst. utvridde forfoter. Svake mellomhender. Ok halefører. Tilstreklig vinklet for rasen. Bra pels/farge. Beveger seg trangt bak. Utstabil front. (trening. ikke asfalt) Herlig gemytt. Godt presenter.
 
Dommeren sa hun var i slyngalder, som er jo sant, hun er litt sleivete om dagen. Svake mellomhender vet jeg ikke, og hun sa ikke gå på asfalt. Men det gjør vi ikke. Jeg går ikke tur med 4 bikkjer etter veiene. Her løper vi i fjellet. Så desse mellomhendene skal nok få trent seg;)  Svømming skulle visst også være bra, så vi får se om hun tør seg uti vannet. Hun bodde ei uke med Marinne, ei veninne som har oppdrett av Engelsk Springer Spaniel i fjor sommer, da hadde hun visst svømt som bare det. Får sette henne dit ut på svømmetrening ;)
 
 
 
BIR Fanakkas Darka som også fikk Champinate og BIM Dennis av Geehrbacch
 
Chanel blei BIR-valp og gikk videre til gruppa. Var en del forsinkelser pga dommere som ikke kom grunnet flysituasjonen, så da vi venta på gruppa dro vi ned i sentrum å spiste lunsj å kosa oss. Chanel syns dommeren var en smule skummel, først skulle hun hoppe oppå han, men da han sjekka tenner å diverse nei da var han skummel! Så jeg hadde ikke så stor tro på gruppa. Første utstillinga hennes, ikke trent i det hele tatt. Så hoppa å dansa i ringen. Men i gruppa hadde hun roa seg mange hakk, vi var på nett og det gikk kjempefint. Fikk presentert henne kjempefint følte jeg. Men da dommeren ropte opp 4. plass var jeg klar til å gå opp, men nei. 3. plass.. jeg gjorde meg klar. Men neida. Så vi var så glade for 2.plass i gruppa at vi tok oss en liten dans  i ringen :)  Fine jenta!! =)
 
Kritikken til Chanel: Pleasin head. typical of breed. well placed shoulder. Good coat and condition. Showed ok.
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Niesa mi, Ida Viktoria, gikk barn og hund med Chanel. Var kjempeflink! Første gang i ringen, hun har kjempetalent :)



Avslapping "ringside" i sola. Var nydelig vær i går, så jeg er skikkelig solbrendt i ansiktet. Men deilig å slippe regn å snø på årets første utendørs utstilling.
Gratulerer til venner og kjente med gode resultater på utstillinger fjern og nær, ingen nevnt ingen glemt =)



2 kommentarer:

  1. Så fine unge damer :) Her er nok kommende stjerner. Håper virkelig jeg får se de live med tiden. Gratulerer så masse.

    SvarSlett
  2. Enya har du da sett live.. hukommelsesvikt? :p
    Takker AK! =)

    SvarSlett