søndag 18. april 2010

Løpetid - utstiling i Bergen - bilder av Bella

Anaya har fått løpetid, så da blir det spennende å se om det kan bli vellykket parring og om evt parring kan føre til valper! Om alt går etter planen blir det valper i Juni med levering i August =) Vil holde dere oppdatert på hvordan ting går fremover=)

Fredag satte jeg og Enya kursen for Sotra og Kennel Redlance. Der skulle vi sammen med Kim&May Lis og Jorun få overnatte hos Nina. Nina er like hyggelig hver gang og åpner hjemmet sitt for tilreisende fra fjern og nær. Fredagskveld hadde vi Eurasiertreff og ringtrening, avsluttet med pizza og hundeprat hjemme hos Nina etterpå. Blei alt for sent i seng den kvelden. Trøtt var jeg da jeg våknet lørdag morgen, men spendt som jeg var kom jeg meg fort opp =) Etter en koselig frokost la vi oss på hjul etter Nina å reiste mot Bønes der utstillingen var. Vanskelig å parkere, trangt i hallen, forsinkelser grunnet vulkanen på island så det var dommerenderinger over hele løypa. Men all ære til NKK som klarte stable utstillingen på beina selv om dommere ikke kom seg til utstillinga. Å hva gjør det vel om en venter i timesvis når en er i hyggelig lag? Traff som vanlig både gamle bekjente og stiftet noen nye, hundemiljøet er fantastisk!! =)

tv.Enya (Balule Estrella) og Enya (Enya Tomimopa) leker


th. (min) Enya =)







Carve Canem Benevolentia Benedict Ailo

Ailo i ringen. Ailo fikk 1jk -2jkk-hp
Kritikk: Meget bra type, fin størrelse og proposjoner. Kraftig, maskulint, velformet hode. Kunne hatt edlere hals + mer tilbakelagt skulder. God benstamme, bra hale, bra kryss. Ennå en del valpeull


Enya tulla veldig sist vi var på utstilling, så jeg grudde meg til jeg skulle i ringen. Selv om hun var seg selv utenfor ringen, vi hilste på masse folk,å hun  hilser og koser. Ikke noe tegn til å trekke seg, verken for kvinner eller menn, ung eller gamle. Ingenting er skummelt for denne jenta. Men straks vi kom inn for ringbåndene da ble det skummelt. Jeg påvirka henne nok med min nervøsitet, så skal ta på meg noe av skylden der. Men jeg klarer ikke sette fingeren på hvorfor det skjer. Siden hun har stilt på flere valpeshow fram til hun var 9mnd, og har ikke trekt seg noe. Dommeren kunne gjøre hva dem ville. Hun elsker mennesker og elsker kos. Opplevelsen i Mars vil jeg ikke se på som negativ, siden dommeren da faktisk satt seg ned å gav henne pølsebiter.. kan det bli mer positivt?
Hun syns ikke noe om at dommeren skulle klå på henne. Han fikk sjekke tennene, fikk klappe henne på hodet, trakk seg unna når han skulle kjenne henne over ryggen, til slutt satte hun seg ned å han fikk klappe henne litt men ikke kjenne slik som han skulle. Jeg såg for meg en KIP/0, så ble hoppende glad da vi fikk en gulsløyfe ;) Sikkert den første i ringen som kommer frem til ringsekretæren å sier "å fikk vi sløyfe? JIPPI" hehe =)

Dommer på Eurasier denne helgen var Leif-Herman Wilberg, der var påmeldt 23 Eurasiere men tror 2 var trekt.
Kritikken til Enya: Meget bra type. God størrelse. Langstrakt. Feminint hode. Skulle hatt edlere halslinje. Skal utvikles mer i kroppen. Bra bakpart. God pels ei i kondisjon. Gode bevegelser fra siden, smal foran og bak. vil ikke la seg handtere, må få mer selvtillit.



BIR Mettelins Chagall jr og BIM Heidida's D'Diva

Carve Canem Beatus Bellona "Bella" med familie har sendt noen bilder og oppdagtering. Dem koser seg med lange turer og har et fått et flott familiemedlem i Bella :) jeg er takknemlig for at Bella har fått et så godt hjem i Sykkylven =) Bildene ligger også i b-kullbloggen



tv. Bella og Jenny - to gode venner

th. Bella koser seg i snøen






tv. 1-åringen Bella
th. manikyr i Sykkylven


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar