fredag 11. september 2009

metallapport!!

Har lagt meg litt i selen for å trene inn metallapport. Og på tre dager har vi komt så langt hun tar den foran meg å setter seg i utgangstilling!!

Har bare brukt maten hennes (!) som belønning. Hun er VELDIG sulten om dagen.

Første trening klirra hun litt, så ga vi oss der. Igår førte økt, beit hun litt i den, jeg kjempehappy. Fikk til mange repitisjoner.
Kveldsøkta da stod hun holdt den et par sekund!! :D Da blei det faktisk så bra jeg tok frem litt leverpostei hadde på pelletsene som ekstra belønning.

Så tok vi oss ei økt nå i formiddag. Stod over 5-6 sek å holdt fast, slapp ikke før jeg sa "bra" (et ord med et visst tonefall jeg har lært inn som "klikk" og bruker når jeg ikke har klikkeren for hånd). jeg ville se om vi kunne strekke det enda litt lenger, for hun holdt veldig godt. Jeg gikk bakover, og jaggu kom hun ikke etter!! Da ble det litt pølse som jackpot ;)
Egentlig tenkte jeg at vi ikke klarte sitte med apport, det var jo den store bøygen (etter jeg hadde brukt et år på lære henne ta den) på treapporten. Men jeg prøvde meg, sa "sitt" mens hun holdt den, og hun satte seg!! Stormende jubel. Etter et par slike rep ville jeg prøve utgangstillinga. La bort apporten, tok noen kjappe frivillige utg, så presenterte jeg apporten og hun smatt rett i utg. Tok 4 repetisjoner på den så ga vi oss. Gi oss mens leken er god ;) Og jeg er SUPERHAPPY!!! :D :D


Skrytebilde ;)

2 kommentarer: