tirsdag 11. august 2009

Oppdatering fra sus og dus i ammetåke

Det blir skammelig lite oppmerksomhet på noen andre enn Aimee og valpene. Siden det har vært en del startvansker, har dagene gått med til sitte i valpekassa, gi flaske og prøve hvile litt mellom slaga.

Nå som ting går oppover og fremover med både Aimee og valpene, fann jeg ut at idag måtte jeg får gjort noe annet enn være i valpemodus.
Starta med å vaska huset, deretter rydda jeg og ungene alle skap for utslitte og små klær Så da begynner vi bli klare til hverdagen igjen :)
Bestilte oss en stor pizza som belønning for all jobbingen :)
På ettermiddagen kom mamma og pappa med Anaya. Broren min med familie er på besøk, og han har utviklet allergi mot dyr :( Nyser bare han ser bilde av en katt i en bok.
Så da har vi 14 hunder i hus!! Ikke værst ;)

På kvelden tok jeg meg en etterlengta treningsøkt. Med Enya trente jeg stå (fremdeles siden vi skal på spesialen), kunne sjekke tenner og handtarget. handtarget utvider jeg mer og mer, for å kunne begynne trene utgangstilling om ikke så lenge. Kassa er veldig "populær" å bruke om dagen, men jeg har ikke helt vendt meg til tren med den på egne hunder, da jeg føler jeg har kontroll med å bruke target. Utvida det å følge target raskt fra å touche, til å følge 5-6 sekund.

Siden Anaya er i huset tok jeg en økt med henne også. Samme som Enya, trente på stå og tannvisning. Anaya er nå blitt typisk Eurasier, og meget kresen på godbiter. Kokt lever var ikke populært, litt reven ost gikk ned med nød og neppe. Er ikke til å bli kloke på desse firbente. Fikk da en treningsøkt med litt framgang, selv om jeg ikke fann den store ultimate forsterking.

Da jeg kom inn med Anaya, stod Aimee så spendt å venta inn for døra. Så da ble det en treningsøkt på henne også. Vil ikke gjøre de store utskeielsene, så trente handtarget. Er lenge siden vi har trent, men hun huska fort gamle kunster, å følgte hånden opp til 7 meter. Hun likte veldig godt reven ost ;)

Skal prøve legge opp til små økter hver dag nå, så lenge det går bra med valpene. Det gjør godt for både meg og hundene :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar